Spring naar bijdragen
Pool Junkie Forum

Aanbevolen berichten

Op 15 januari 2018 ben ik begonnen met deze stroke drill van Tor Lowry:

Ik heb 3 doelen met deze oefening:

  • De backstroke langer maken;
  • De follow through verbeteren (langer);
  • De rechtheid van mijn stroke verbeteren (ik heb de neiging mijn keu naar rechts te trekken, vooral met hardere stoten).

Om dit te bewerkstelligen, wil ik beginnen met deze oefening in ieder geval 3024x te schieten (189 racks keer 16 ballen). Op de 15e heb ik deze oefening voor het eerst uitgevoerd (800 ballen), en ik heb flinke spierpijn in mijn armen, benen en mijn onderrug. Dit lijkt een simpele oefening, maar is erg intensief omdat je een paar uur lang aan tafel staat en continue ballen staat te schieten.

Deze oefening had ik wel eens eerder gezien, maar nooit veel aandacht aan besteed. Totdat ik de oefening uitgelegd zag door Tor Lowry in zijn "Pool Secrets" video. Ik heb een aantal jaar niet echt serieus getraind, en sinds kort weer actief bezig met trainen en oefeningen. Daarin werd me duidelijk dat ik stevig moet werken aan de basis. Zowel Tor Lowry als Phil Capelle zeggen dit beiden, dat je een leerling van je eigen spel moet worden als je beter wilt worden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Na 1,5 week deze oefening te hebben uitgevoerd (2524 ballen), hier een kleine impressie van hoe mijn stroke nu is. Mijn backstroke en follow through zijn al een stuk beter. De rechtheid van de stroke kan nog beter, maar het komt in de buurt van het beeld wat ik in m'n hoofd heb. :)

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


×